nombor bertuah anda

Ads 468x60px

rakan-rakan terhebat

Tuesday, 20 September 2011

hati hati hati

kongsi cerita2 yang pernah aku lihat aku dengar dan aku baca memang kerja aku,, haha
asalamualaikum semua,,
korang2 semua apakhabar weh? aku harap korang sihat2 belaka.


yup, sekarang ini aku tengah final, bukan la malam ni, tapi dalam minggu ni, minggu depan dan minggu akan datang....final oh final, pergh!! aku tak rasa lansung macam aku tengah final..=.='

jom bercerita tentang hati....

korang pernah terbaca tak, seseorang yang suka seseorang dia akan menghancurkan perasaan dia sendiri?haha,,
pandai2 je aku ni kan....

tapi betul la, cuba korang g google, korang terjemahkan "crush"  ke bahasa melayu,, melayu la, takkan bahasa tamil pulak, adoyai..zZzZzZzZz

korang nampak tak apa maksud dia? menghancurkan kan? yup, bila kita suka kat seseorang kita kan menghancurkan perasaan sendiri...... wow,, sedih betul kan...padan muka( tuju kat diri aku sendiri)


sebab apa? bila korang suka kat sesorang tu, belom tentu korang akan disukai balik, tapi tu la perasaan yang palik menyakitkan,, betul tak? betul la...

seharusnya susah kita nak paham hati kita sendiri, kan korang... 
betul tak kadang2 tu korang boleh suka kat seseorang tu sampai bertahun2, even orang tu tak tahu lansung perasaan kita..

kenapa tak nak bagi tahu dia?

ada banyak alasan yang kita sendiri pelik kenapa alasan ni kerap sangat keluar dari mulut dan bermain kat minda kita...

1. kadang2 orang yang kita suka tu belum tentu suka kat kita balik kalau kita bagi tahu dia.
2. kita nak bagi orang tu tahu sendiri tentang perasaan kita.
3. kita belum layak untuk orang yang kita suka tu lagi.
4. cepat sangat kita putus asa.
5. sebab pernah terjadi kisah silam yang menyakitkan hati.
6. masih tak boleh lupakan pasangan kita yang lama.
7. mak kita tak bagi bercinta
8. yang kita suka tu kawan baik kita sendiri
9. -------------->

haha,, pandai2 la korang nak bagi alasan apa, tapi yang penting korang mesti ada alasan...

tapi bagi korang2 yang dah ada kekasih hati tu, jangan la pulak korang macam2, pergi cari yang baik, padahal korang dah ada yang terbaik, apa ke hey,, lol!!!

bukan aku nak cakap aku ni bagus, tak pun, korang dengan aku lebih kurang je.kadang ngok  ngek,, haha

entry aku kali ni semua pasal hati, haha
aku pun tak tahu la, maybe aku ada masalah hati kot.. haha,, =P

dah lah korang, aku malas nak cerita apa2 dah, aku tahu korang lagi hebat dari aku, sebab aku pun tak kenal apa itu erti cinta sebenar... zzzzzz,, haha,, 

baik aku study, walau pun time aku study aku blur, n kadang2 aku sendiri tak tahu apa yang aku studykan, haha,, 

ingat korang, cinta dizaman remaja memang seronok, tapi cinta sebenar dizaman perkahwinan, 

tulang rusuk Adam yang hilang, biarlah dia yang mencarinya sendiri. Hawapula, tunggulah dan bersabarlah, tak perlulah kamuyang mencari Adam. Kerana kamu tetap tulangrusuknya yang hilang, dia akan datang mencarimudan mengambilmu satu hari nanti. Apa yang boleh... kamu usahakan Hawa ialah berdoa agar Adam yang datang itu adalah Adam yang beragama,beramal dengan agamanya dan punya akhlak yangbaik. Dengan kata lain dapat membimbing kamu kejalan yang lurus untuk ke syurga..


cari lah seseorang yang benar2 memahami, dah dapat, jadikan dia yang terbaik, sebab dia adalah yang terbaik yang korang dapat dan menjadikan korang sehabis baik,,,


babai...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...