Pages

nombor bertuah anda

Ads 468x60px

rakan-rakan terhebat

Monday 8 August 2011

kenangan sesuatu yang indah

salam pertemuan kembali,, wah2, dah macam apa dah, padahal baru semalam update, hari ni update lagi?
hahaha,, giler la aku ni, haha,, sebenarnya aku rindu korang,, macam mana tu?? aku pun tak tau la.. haha
ok2,, enough for that ok,, haha,, korang pernah dengar tak
"tak baik cakap pasal orang dah mati?"
ayok, tak tau, sape suruh korang cakap, lantak lan botak makan taik keluar katak,, haha,, gurau je ok, jangan la nak amik hati sangat..^.^

ok2,, dah2,, aku bukan nya apa, hari ni agak kurang bertanaga, so penat sikit la na menaip, maaf sgt2 kalau perkataan aku mnyinggung korang...maklum la orang puasa kan...
ahg korang,, mengada-ngada pulak,, haha,, dah2, enrty aku bukan nak mintak maaf, kalau nak mintak maaf, tunggu raya nanti,, hahaha,, 
korang duduk diam2, korang try baca entry aku kali ni,, pastu korang nak komplain, dipersilakan,, haha,, tapi sekarang ni, diam dan dan baca ok!!!! hahaa
?????
basikal tua??? apa kene memgena ngan entry aku kali ni?? haha
aku pun sebenarnya tak berapa nak paham, tapi cuba korang tengok elok2 basikal tua tu, sekarang diorang buat apa??
buat lumba la dude,, hahaha,, korang tengok je, tapi jadi bahan tuk perlumbaan basikal pada zaman sekarang kot,, haha,, 

tapi bukan tu yang aku nak ceritakan,, haha, terkena lagi korang,, ni ha, korang rasekan baik tak kalau bercerita tentang orang dah pergi(meninggal dunia)??? mesti la x.. sebab setiap kita perkatakan tentang si arwah boleh mengaibkan si arwah dan dalam pada masa yang sama kita dapat dosa, kalau dah berdosa masuk neraka, padan muka!!! 
ni ha, aku ada cerita yang nak kongsi dengan korang lagi,, -------->>>>>>

ada la sorang makcik ni, dia pernah cerita kat tentang keluarga dia kat aku. ??? kenapa dia cerita kat aku? korang baca jela dulu,, haha.. 
makcik ni cerita masa zaman dia kecik2 dulu. pergh... aku dengar seronok, tapi aku tak sure seronok tak aku cerita balik, hahaha,, mak cik ni ada 10 orang adik beradik, mak makcik ni meninggal masa umur makcik ni 2 tahun. sedih!!!! aku pun nak nanges masa makcik ni bercerita, korang bayangkan, mak makcik ni meninggal masa mngandungkan adik makcik ni. kira makcik ni anak yang ke 9 la, opss, aku salah, 10 adik beradik termasuk la adik tiri, 3 orang adik tiri, kte mak aku ni anak yang ketujuh la,, senang cerita, opsss... mak aku?? haha,, yeah, ni cerita mak aku,, haha,, mak aku ni susah sangat aku nak cakap, mak aku terlalu pandai masa dulu, tapi disebabkan atok aku tak cukup perbelanjaan untuk sara anak2, so terpaksa la mak aku diberhentikan sekolah, masa tu mak aku darjah 4, korang bayangkan lah, tak sekolah, duduk kat rumah dengan mak tiri, ha!!!!!!!,, kan mak tiri zaman dulu terlalu garang,,, pergh!!! seram nih!! haha

seram nih!!!! kalau mak tiri muka macam ni aku tak tau la macam mana,, haha,, sorry to say la zaman sekarang ni mak tiri nak garang2, tak pasal terbalik cara layanan,, haha,, sebab tu zaman sekarang bapak mana yang beristeri dua, isteri dua ikut je cakap anak tiri, ekeke... cian pulak kan???

sambung balik cerita, mak aku ni adik2 tiri dia semua nakal2, so kompem la kalau mak aku nak jentik diorang memang mak tiri dia pelangkup dia lah. tapi ada lah satu hari tu, mak aku bawak adik2 tiri dia jalan2, then boleh pulak diorang buat perangai, mak aku  ni jenis penyabar, kira nasib diorang memang baik lah kan, korang tau, diorang yang buat masalah, tak silap aku lah, diorang mandi bendang, then mak tiri mak aku nampak adik2 tiri mak aku cakap mak aku tolak diorang dalam bendang, pergh!!! korang bayangkan lah betapa sakitnya kalau di pukul dengan rotan. ngeri, sebab aku perna kena dengan tali pinggang dek bapak aku, (nanti aku cerita dalam entry lain). sakit2. 

lagi pun cerita tu masa kecik2, nenek tiri aku, atok aku, sume2 yang pangkat tok utuk aku, semua dah pergi dahulu sebelum aku sempat menatap wajah diorang. sedih. so aku dapat tau dari mak aku jela macam mana perwatakan diorang. 

tapi semua makcik2 tiri aku baik dengan aku, tak sorang pun garang macam mak diorang, haha, tapi makchak aku pergi masa aku lepas spm, makchak adalah makcik tiri aku, opsss,, diorang mak sedara aku jugak la, aku sedih, sebab mak sedara aku tu lah antara yang paling senang aku bergurau dan aku paling rapat.

korang nak tau tak, sebenarnya aku post entry ni adalah sebab zaman sekarang ni orang terlalu pandang negatif pada kesilapan orang pada masa lalu, dude, past is past ok!! tak sape yang lari dari melakukan kesilapan. tanpa yang silam, tak datang yang baru, semua tu kenangan dude kenangan!!! so, tak salah lah maafkan orang yang wat salah ngan kita. 

chill balik, aku ter-emo pulak dalam entry kali ni, haha, sorry2, aku just amik feel,, haha, ok lah, i need to go, hope korang semua terhibur....salam..^.^



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...