nombor bertuah anda

Ads 468x60px

rakan-rakan terhebat

Friday, 22 July 2011

izinkan aku,

liku-liku yang aku lalui hanya liku yang membawa aku kejurang yang dalam dan jauh dari jalan yang sebenarnya,
betul, kadang2 sebuah percintaan akan memberi kasih sayang tidak kita sangka sampai bila ia akan kekal,
tapi kasih sayang itu untuk siapa? pada siapa? 
sedang aku berfikir untuk mencari idea-idea untuk blog aku, aku terus terfikir, betul ke kasih sayang ni terlalu indah untuk dikenang?
haha.. 
betul, kasih sayang ni tak pernah kenal usia, 
tapi cube korang tengok balik, bila masa bercinta tu, wah wah wah, main gah, dah putus, pergh!!!!!! muka mcam ni (=.=)',,,, ahahha
bukan nak kutuk atau menghina, tapi ini jugak terjadi kat aku, 
betul kalau kita sayang kita syang teramat sangat, sampai terase dunia ini kita yang punye, 
tapi cuba kita fikir balik, 
dan aku sendiri da tak terfikir dah,, hahaha,,,
bercinta punya bercinta  then putus, nak-nak putus sebab dia ade orang lain, pergh!!!!
sumpah sakit hati bukan??
haha....
padan muka,,, (ni tuju kat aku jugak),,
sabar la wahai mangsa-mangsa dunia cinta ini,, hahaha,,
sebenarnya nya kita bercinta sekarang bukan cinta yang sebenar, sebab kita tak tahu tu betul ke tidak jodoh kita, untuk kita jodoh kita masa kita kawin nanti, ha!!! tu baru jodoh kita, ,, haha,,
tapi sekarang ni , tak perlu la tuk kita cepat-cepat nak dapat awek or balak yang belom tentu jadi pasangan kita dunia akhirat. haha,,
"ya Allah, perlukah aku cari pasangan buat masa sekarang?"
siapakah yang bakal jadi pasangan aku?
semua persoalan bermain dalam fikiran
jika betul ada jodoh untuk ku, aku mohon,
biarkan aku menjadi seorang yang boleh membimbing dahulu, 
dan bimbingan aku terus kejalanMu,
jalan yang lurus lagi terang.
aku tahu, sekarang aku belum bersedia untuk membimbing seorang yang bergelar kekasih, 
jadi aku mohon, Kau bantulah aku ya Allah, 
jalan yang mana aku tahu akan selok belok tentang menjadi pemimpin, 
pemimpin yang dapat memimpin pasangan aku, kekasih aku, keluarga aku, 
jadikan aku seorang lelaki yang berpengetahuan dan, 
biarlah jodohku seorang yang memahami dan membantu dalam aku memimpin,
amin!

korang mesti pelik kan?
haha,, tapi itu jelah dapat membantu aku dari terus menjadi lelaki yang dayus, 
haha,, bukan aku pukul perempuan ke ape, tu la doa yang aku pohon agar jadi kenyataan suatu masa nanti,
cukup lah permainan cinta buat masa sekarang, 
betul cakap mak,

mak: mesej ngan sape tu?
aku: ade la,,(sambil gelak)
mak:  blajar pon tak habis, dah menggatal nak anak dara orang.(sambil wat muke garang)
aku: ala, nanti jadi menantu mak jugak,, haha
mak: adik2,, belum tentu adik boleh jaga mak, jage abah, adik dah nak menggatal, bukan mak larang, tak. 
         tapi cube adik fikir, keluarga atau orang lain penting dulu? keluaga dik, keluarga, adik belajar je dulu,
         dah berjaya nanti, adik boleh tak sara mak, kalau adik boleh sara mak, pergi lah cari seseorang yang 
         ikhlas dengan adik, bukan dengan harta, sebab belum tentu harta adik cukup nak bayar hutang mak.
adik: bile pulak adik hutang mak ni?
mak: setiap pengorbanan ibu terlalu berharga, tak mudah untuk adik balas hutang adik dengan kekayaan adik.
 
haha,, mak aku pandai bergurau,=P.. tapi betul la, pengorbanan mak tak dapat kita balas dengan kekayaan. 

so kepada yang bercinta kat luar sane tu, jage dan bimbing la pasangan korang baik2 ye,, hahaha
bukan nak nasihat korang, aku nasihat diri aku jugak walau aku ni tak berpasangan, aku kne jugak prepare awal2.... hahaha
kita fikir2 dan kita amal2 kan lah ,,, yeye,,,=P

1 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...